Μαθησιακό προφίλ του παιδιού μας

Μαθησιακό προφίλ του παιδιού μας

Μαθησιακό προφίλ του παιδιού μας
Μαθησιακό προφίλ του παιδιού μας

Υπάρχουν τρεις σημαντικοί τύποι μαθησιακού προφίλ που είναι εμφανείς μεταξύ των παιδιών. Είναι το ακουστικό, το οπτικό και το κιναισθητικό προφίλ. Για μερικά παιδιά το προφίλ της ακουστικής μάθησης τους ταιριάζει περισσότερο. Αντίθετα πολλά παιδιά προτιμούν το οπτικό προφίλ για να μάθουν, άλλοι πάλι προτιμούν μια κιναισθητική μέθοδο εκμάθησης. Όταν οι γονείς μπορέσουν να προσδιορίσουν το μαθησιακό προφίλ του παιδιού τους, μπορούν να δημιουργήσουν μια μέθοδο που θα βοηθάει τα παιδιά τους στο έπακρο.

Είμαι ακουστικός μαθητής –Πες μου τον τρόπο και εγώ θα μάθω!

Τα παιδιά που προτιμούν αυτό το προφίλ είναι οι λεγόμενοι παραδοσιακοί μαθητές ή αυτοί που ανήκουν στην παραδοσιακή σχολή μάθησης. Είναι αποτελεσματικοί μαθητές ακολουθώντας εύκολα τις οδηγίες μέσα στην τάξη. Όταν χρησιμοποιείτε τη γλώσσα του σώματος, σημεία του σώματος και τονισμό στη φωνή και στις κινήσεις των χεριών, τα παιδιά σας είναι πιθανότερο να μαθαίνουν με ένα γρηγορότερο ρυθμό. Οι ακουστικοί μαθητές μαθαίνουν καλύτερα όταν ακούν τις οδηγίες δυνατά. Για να μάθετε να χειρίζεστε έναν τέτοιο μαθητή, θα πρέπει να μάθετε να επικοινωνείτε με τον αποτελεσματικότερο τρόπο. Με άλλα λόγια θα πρέπει να είστε αποτελεσματικός ομιλητής, να είστε σαφής και να χρησιμοποιείτε σωστά τον τονισμό της φωνής σας. Τα παιδιά θα το αγαπήσουν αυτό, επειδή ταιριάζει στον τρόπο εκμάθησης τους.

Συμβουλές:

Ζητήστε από τα παιδιά να διαβάσουν δυνατά και να κατανοήσουν το μάθημα.
Κάντε τους επανειλημμένες ερωτήσεις και αναζητείστε τις απαντήσεις τους.
Εάν είναι δυνατόν εισάγετε προφορική παράδοση για καλύτερη μάθηση.
Χρησιμοποιήστε ήχους, μουσική και ομιλία στη μαθησιακή διαδικασία.
Τα παιδιά μαθαίνουν ακούγοντας τα λόγια.
Πείτε τους πως μπορούνε να κάνουν κάτι, μην τους δείξετε πως να το κάνουν
Να είστε συγκεκριμένοι στις οδηγίες σας.
Για τα μικρά παιδιά χρησιμοποιήστε κουδουνίσματα και τραγουδάκια για να πείτε το νόημα μιας λέξης.
Χρησιμοποιήστε πολλή μουσική για τα μικρά παιδιά.

Είμαι οπτικός μαθητής –Δείξε μου και εγώ θα κατανοήσω και θα μάθω!

Οι οπτικοί και χωρικοί μαθητές είναι μια περίεργη ομάδα! Ποτέ δε θυμούνται ούτε μια λέξη απ’ αυτά που τους είπαν, ωστόσο θυμούνται όσα βλέπουν γύρω τους. Οι οπτικοί μαθητές είναι πολύ καλοί στην επίλυση παζλ, σε λαβυρίνθους και σε πολλές παρόμοιες δραστηριότητες. Είναι πολύ καλοί στην επίλυση ενός προβλήματος σε δεδομένο χωρικό πλαίσιο. Σκέφτονται πάντα με αντισυμβατικό τρόπο. Είναι πολύ καλοί σε χωρικές εργασίες. Ο χειρισμός αυτών των μαθητών είναι μάλλον εύκολος. Θα πρέπει να διαθέτουμε μια ποικιλία προγραμμάτων που θα περιλαμβάνουν γραφικά και εικόνες. Λιγότερη συζήτηση και περισσότερη εικονογράφηση. Αυτό ακριβώς χρειάζονται αυτά τα παιδιά.

Συμβουλές:

Χρησιμοποιήστε εικονογραφημένα βιβλία με πολλές εικόνες και φωτογραφίες. Αφήστε τα παιδιά να κοιτάξουν τις εικόνες και να μάθουν από την κατανόηση τους.
Δώστε τους χρωματιστά μολύβια και στυλό, καθώς και εργαλεία ζωγραφικής για να σχεδιάσουν εικόνες και να κατανοήσουν τη σημασία τους.
Οι οπτικοί μαθητές χρειάζονται πολλή συγκέντρωση και ηρεμία. Αν το δωμάτιο τους είναι πολύ ήσυχο αυτό θα τους επιτρέψει να συγκεντρωθούν στην εργασία τους.
Ζητήστε τους να δημιουργήσουν εικόνες, σχέδια, διαγράμματα για τα μαθήματα τους. Οι τεχνικές απεικόνισης λειτουργούν πάντοτε καλύτερα γι ’αυτά.
Οι κάρτες, οι διαφορετικές γραμματοσειρές, και τα φωτεινά χρώματα στο κείμενο, παίζουν καταλυτικό ρόλο για να μάθουν περισσότερο και να κατανοήσουν το νόημα των μαθημάτων.

Είμαι κιναισθητικός μαθητής –Eπέτρεψέ μου την κίνηση και την αφή, άσε με να αισθανθώ πράγματα και θα καταλάβω!

Με τα σημερινά μοντέλα διδασκαλίας οι κιναισθητικοί μαθητές ίσως να δυσκολεύονται περισσότερο! Δεν μπορούν να καθίσουν ήσυχα σε ένα μέρος και να κάνουν την εργασία τους. Θέλουν να αγγίξουν τα πράγματα, να αισθάνονται και να βιώσουν κάτι πριν από τη μάθηση. Αυτό το είδος της μάθησης είναι πολύ συχνό στα μικρά παιδιά. Ωστόσο γίνονται οπτικοί και ακουστικοί μαθητές σε μεταγενέστερο στάδιο. Εν τω μεταξύ μερικοί από αυτούς δεν μπορούν ποτέ να γίνουν ακουστικοί μαθητές ακόμη και όταν ξεπεράσουν τα χρονικά περιθώρια. Αυτά τα παιδιά χρησιμοποιούν πάντα τις κιναισθητικές τους δυνάμεις για να μάθουν πράγματα κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

Συμβουλές:

Δείξτε τους πως μπορούν να μάθουν και να κάνουν κάτι.
Να θυμάστε ότι τους αρέσει πάντα να χρησιμοποιούν τα χέρια και τις κινήσεις του σώματός για να μάθουν κάτι.
Είναι πρακτικοί άνθρωποι, στους οποίους αρέσει να παρακολουθούν πως οι άλλοι κάνουν πράγματα. Ενθαρρύνετε τους να επαναλάβουν να μάθουν και να κατανοήσουν.
Στα μικρά παιδιά δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε τουβλάκια, πλαστελίνη, άμμο και άλλα παρόμοια υλικά για να διδάξετε γλωσσικές δεξιότητες. Αφήστε τους να αγγίξουν τρισδιάστατα γράμματα με τα χέρια τους και να αισθανθούν την πραγματική τους διάσταση.
Δεν μπορούν να έχουν τα απαιτούμενα επίπεδα συγκέντρωσης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Κάντε πολλά διαλείμματα, έτσι αναζωογονείτε το σώμα και το μυαλό τους.
Παίξτε μαζί τους διαδραστικά παιχνίδια. Τείνουν να μάθουν πολλά από τη χρήση τέτοιων παιχνιδιών.
Αφήστε τους να παίξουν πριν από το διάβασμα. Ίσως να χρειάζονται κάποιο είδος δραστηριότητας αμέσως μετά το σχολείο.

 

Όταν εντοπίσετε το μαθησιακό προφίλ του παιδιού σας, μπορείτε να ενημερωθείτε, να λάβετε τις απαιτούμενες πληροφορίες και να το βοηθήσετε αποτελεσματικά. Απλά θυμηθείτε ότι όσο πιο νωρίς το αντιληφθείτε, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχει αφού και το ίδιο το παιδί θα αποφύγει δύσκολες και επίπονες διαδικασίες.

 

 

Πηγή: ikid

(Visited 620 times, 2 visits today)

Σχολιάστε