Στη διαφήμιση… όλα είναι δυνατά!-Βιβλίο

Στη διαφήμιση… όλα είναι δυνατά!-Βιβλίο

img1_04_010

Διαφήμιση I

 

1.α.Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των διαφημίσεων που βλέπετε (σε περιοδικά, εφημερίδες, αφίσες, στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο) ή ακούτε (στο ραδιόφωνο);

Για να τραβήξουν την προσοχή μας, οι διαφημίσεις συνήθως έχουν:

  • μια «ζωντανή» εικόνα με έντονα χρώματα
  • το όνομα του προϊόντος και της μάρκας του (δεν υπάρχουν πάντα και τα δύο)
  • μια διασκεδαστική, σύντομη και εύκολη να τη θυμόμαστε συνθηματική φράση (σλόγκαν) που έχει σχέση με την εικόνα, με το όνομα του προϊόντος ή με το βασικό προτέρημά του
  • ένα μικρό κείμενο που περιγράφει το προϊόν και μας ενημερώνει γι’ αυτό

Διαφήμιση 2

img1_04_011

Διαφήμιση 3

img1_04_012Δοκιμάστε τις νέες μας γεύσεις και χορτάστε…υγιεινή διατροφή!

Τώρα, μια νέα, ολόφρεσκη γευστική πρόταση είναι εδώ για
να σας κατακτήσει. Μοναδικά, ξεχωριστά σάντουιτς που
παρασκευάζονται και συσκευάζονται καθημερινά στα
καταστήματά μας και σας προσφέρουν
την πιο ισορροπημένη και γευστική πρόταση διατροφής.

img1_04_013

2016-10-27_162632

beeΓια να τραβήξει την προσοχή μας μια διαφήμιση, να μας επηρεάσει και να μας πείσει, χρησιμοποιεί:

  • Κυρίως την προστακτική έγκλιση (μερικές φορές και την υποτακτική)
  • Πολλά σημεία στίξης, και ιδιαίτερα το θαυμαστικό, το ερωτηματικό και τα αποσιωπητικά
  • Πολλά επίθετα και μάλιστα με τρόπο συχνά υπερβολικό. Έτσι, τα σάντουιτς της διαφήμισης 3, για παράδειγμα, δεν είναι μόνο καλά αλλά μοναδικά, ξεχωριστά και όχι απλώς φρέσκα αλλά ολόφρεσκα. Ακόμα, το γάλα Α δεν είναι απλώς θρεπτικό αλλά θρεπτικότερο (πιο θρεπτικό) από άλλα γάλατα (συγκριτικός βαθμός). Πολύ συχνά μάλιστα είναι το θρεπτικότερο, το πιο θρεπτικό απ’ όλα, είναι θρεπτικότατο (υπερθετικός βαθμός).
Οι βαθμοί του επιθέτου είναι τρεις: ο θετικός, ο συγκριτικός και ο υπερθετικός. Ο συγκριτικός και ο υπερθετικός βαθμός ενός επιθέτου ονομάζονται παραθετικά του επιθέτου.
 ΘετικόςΣυγκριτικόςΥπερθετικός σχετικόςΥπερθετικός απόλυτος
μονολεκτικάθρεπτικόθρεπτικότεροθρεπτικότατο
περιφραστικάπιο θρεπτικότο θρεπτικότεροπολύ θρεπτικό
περιφραστικάτο πιο θρεπτικό

Στη διαφήμιση… όλα είναι δυνατά!

beeΚοιτάξτε στη διαφήμιση 2 τις φράσεις «σοκολάτα γάλακτος» και «σε πελάγη ευτυχίας». Συνήθως ονομάζουμε συμφράσεις δύο λέξεις που τις συναντάμε συχνά μαζί, όπως «σοκολάτα γάλακτος», και εκφράσεις τις φράσεις που οι λέξεις τους σχηματίζουν ένα σύνολο με ιδιαίτερο νόημα, όπως «(πλέει) σε πελάγη ευτυχίας» ή «τι τραβάει η όρεξή σας;» (Δεν μπορούμε να καταλάβουμε το νόημα της έκφρασης μόνο από τη σημασία του ρήματος «τραβάω» και τη σημασία του ουσιαστικού «όρεξη».)

Στη διαφήμιση… όλα είναι δυνατά!

Στη διαφήμιση… όλα είναι δυνατά!

4.Μια μεγάλη διαφημιστική εταιρεία κάνει διαγωνισμό διαφήμισης για τα παρακάτω προϊόντα. Για να πάρετε μέρος, δεν έχετε παρά να ετοιμάσετε τη δική σας διαφήμιση.

fruits111

Mην ξεχάσετε:

  • να ονομάσετε το προϊόν και τη μάρκα του
  • να σκεφτείτε μια έξυπνη σύντομη συνθηματική φράση (σλόγκαν)
  • να γράψετε ένα μικρό κείμενο με τα πλεονεκτήματα του προϊόντος
  • να ομορφύνετε τη διαφήμισή σας με μια «ζωντανή» εικόνα σε έντονα χρώματα (θα μπορούσε να έχει κάποια σχέση και με τη σύντομη φράση-σλόγκαν)
  • να χρησιμοποιήσετε αρκετά σημεία στίξης (κυρίως ερωτηματικά, θαυμαστικά, αποσιωπητικά), προστακτικήυποτακτική) έγκλιση και πολλά επίθετα στον συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό

Στη διαφήμιση… όλα είναι δυνατά!

5.Η διαφήμισή σας ήταν τόσο καλή, που σας ζήτησαν να την παρουσιάσετε μέσα σε 15 δευτερόλεπτα στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση.

Να θυμάστε ότι:

  • ίσως χρειαστεί να μικρύνετε λίγο τα κείμενά σας και να βρείτε έναν ή περισσότερους συμμαθητές σας για να εκφωνήσουν το κείμενο ή να παίξουν τους ρόλους
  • η εικόνα παίζει σπουδαίο ρόλο στην έντυπη και στην τηλεοπτική διαφήμιση  αλλά όχι στη ραδιοφωνική

Μπορείτε να μαγνητοφωνήσετε τις διαφημίσεις σας για να τις ξανακούσετε.

Στη διαφήμιση… όλα είναι δυνατά!

6. α. Εξηγήστε τι σημαίνουν οι παρακάτω παροιμίες και συζητήστε στην τάξη αν θα μπορούσαν μερικές από αυτές να χρησιμέψουν ως σύντομες φράσεις (σλόγκαν) σε διαφημίσεις.

  • Καλύτερα να σε ντύνω παρά να σε ταΐζω
  • Ο καλός ο μύλος όλα τ’ αλέθει
  • Νηστικό αρκούδι δε χορεύει

β. Χρησιμοποιήστε μία από τις παραπάνω παροιμίες στο τέλος μιας δικής σας ιστορίας που θα αφηγηθείτε στην τάξη. Διαλέξτε την πιο πρωτότυπη και διασκεδαστική από τις ιστορίες!

Στη διαφήμιση… όλα είναι δυνατά!

(Visited 741 times, 1 visits today)

Σχολιάστε