Δημιουργική απασχόληση στον υπολογιστή

 Δημιουργική απασχόληση στον υπολογιστή

Δημιουργική απασχόληση στον υπολογιστή
Δημιουργική απασχόληση στον υπολογιστή

Πολλοί γονείς αναρωτιούνται αν στην παιδική και εφηβική ηλικία ο υπολογιστής είναι ευλογία ή κατάρα. Ο κόσμος των υπολογιστών κρύβει τεράστιες δυνατότητες, αλλά και κινδύνους. Κίνδυνο ασφάλειας και παραβίασης προσωπικών δεδομένων,κίνδυνο από ακατάλληλο περιεχόμενο, κίνδυνο από υπερβολική χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Η αντιμετώπιση δεν είναι η απαγόρευση. Ο υπολογιστής δεν πρέπει να μετατραπεί σε απαγορευμένο καρπό, γιατί ο μαθητής αργά ή γρήγορα θα τον γευτεί χωρίς εποπτεία, κανόνες και καθοδήγηση.

Η αντιμετώπιση είναι οι δημιουργικές και θετικές δράσεις που μπορούν να κάνουν τον υπολογιστή αυτό που πραγματικά είναι: όργανο και εργαλείο στην κατεύθυνση της επικοινωνίας, της ψυχαγωγίας, της μάθησης.

Χωρίς υπερβολές, γονείς και εκπαιδευτικοί πρέπει να ορίσουν τα πλαίσια στη χρήση των υπολογιστών από μικρά παιδιά.

Χρονικό όριο παραμονής μπροστά από την οθόνη.

Οπτική επίβλεψη σε υπολογιστή που είναι σε “δημόσιο χώρο” μέσα στο σπίτι και όχι απομονωμένος στο παιδικό δωμάτιο.

Παρότρυνση για δημιουργική απασχόληση, με προγράμματα και κατάλληλο λογισμικό, που αρμόζει στην ηλικία και στις αναζητήσεις των παιδιών.

Διαρκής υπενθύμιση ότι η πραγματική ζωή είναι έξω και όχι στο διαδίκτυο. Κι αν ο ψηφιακός κόσμος είναι χρήσιμος, είναι επειδή μπορεί να υποβοηθήσει την πραγματική ζωή και όχι να την υποκαταστήσει.

Η σχολική επίδοση κανονικά πρέπει να ενισχύεται και να στηρίζεται από τη χρήση των υπολογιστών.

Μαθησιακές προκλήσεις ή δυσκολίες μπορούν να αντιμετωπιστούν καλύτερα με τη χρήση κατάλληλων λογισμικών εργαλείων. Δεν μπορεί να γίνεται το ανάποδο: Να αποτελούν δηλαδή τα προγράμματα και τα παιχνίδια την αιτία μιας κακής σχολικής επίδοσης.

Οι φυσικές δραστηριότητες, τα χόμπι, η υγεία, δεν ενισχύονται από την πολύωρη καθημερινή χρήση του υπολογιστή. Να θυμάστε πάντα ότι το παιδί έχει ανάγκη από ισορροπημένη ανάπτυξη.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ο εθισμός στη χρήση που προκαλείται κυρίως από την εμμονή σε ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Σε κάθε περίπτωση μπορεί να αναζητηθεί η βοήθεια εκπαιδευτικών, καθηγητών πληροφορικής ή ακόμα και ειδικών στον τομέα της ψυχικής υγείας.

Το ισχυρότερο αντίδοτο στις κακοτοπιές του διαδικτύου δεν είναι φυσικά η απαγόρευση. Αλλά ο καθοδηγημένος, με φροντίδα και γνώση, προσανατολισμός στην δημιουργική πλευρά της χρήσης των υπολογιστών.

Αυτή η δημιουργική πλευρά, περιλαμβάνει απεριόριστες δυνατότητες, εργαλεία, προγράμματα.

Αν το παιδί και ο έφηβος ανακαλύψει δημιουργικές δράσεις και χρήσεις του υπολογιστή, θα μπορεί να κάνει τον υπολογιστή υπηρέτη του και όχι δυνάστη.

Αντί για ατέλειωτες ώρες με παιχνίδια στο διαδίκτυο, ο μικρός μαθητής μπορεί να ανακαλύψει τη γοητεία του προγραμματισμού.

Αντί για υποκατάσταση της πραγματικής ζωής από το facebook, το παιδί μπορεί να ασχοληθεί με προγράμματα δημιουργίας βίντεο, εικόνων, κινουμένων σχεδίων, αρχιτεκτονικών σκίτσων.

Μην φοβάστε.

Για όλα τα παραπάνω δεν χρειάζεται κανείς να είναι επαγγελματίας. Υπάρχουν δεκάδες προγράμματα που αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα, την αναλυτική σκέψη, βοηθούν στη νοητική ανάπτυξη.

Στην πορεία ο μαθητής μπορεί μέσα από αυτή την ενασχόληση να ανακαλύψει ταλέντα και δεξιότητες, να βοηθηθεί στον επαγγελματικό του προσανατολισμό. Ταυτόχρονα θα έχει εξοικειωθεί με τον ψηφιακό κόσμο, προσόν που είναι φυσικά απαραίτητο στο σύγχρονο κόσμο.

Πηγή: computer-kid.gr

 

(Visited 250 times, 1 visits today)

Σχολιάστε